4. února, 2025
Přepište dějiny! Muži pečou častěji než ženy
Pečení je v českých domácnostech tradicí, která nikdy nevyjde z módy. Zapomeňte ale na zažité představy – formičkám a válečkům už dávno nevládnou jen ženy. Nová čísla mluví jasně: muži v Česku pečou dokonce víc než ženy! Pánové si kuchyni podmanili s chutí a kreativitou. 40 % dotázaných mužů peče až 1x týdně. Vyplývá to z průzkumu, který v Česku provedl výrobce domácích spotřebičů a spotřební elektroniky Sencor na vzorku 1050 respondentů.
Překvapení v generaci Z – výherci v kategorii Peču každý den
Když se řekne pečení, možná si hned vybavíte babičku v zástěře a recepty v ohmataném sešitu předávané z generace na generaci. Jak to vypadá podle průzkumu? Nejpilnější pekaři pocházejí z Moravy a je jim okolo 45 let. Dva z pěti oslovených (41 %) pečou nejčastěji jednou do týdne, přičemž muži v tomto ohledu zvítězili nad ženami. Nejpočetnější skupina pekařů se rekrutuje v Moravskoslezském a Jihomoravském kraji, naopak nejméně se peče na Karlovarsku. V kategorii pečení 1-2x do měsíce dominuje opět věková skupina 45+ a je jedno zda muži či ženy, tady se peče vyváženě. Každý den pečou jen 2 % respondentů, naopak přibližně 8 % dotázaných Čechů nepeče vůbec. Věk zde nehraje zásadní roli.
Mladší generace předčila očekávání

Ačkoliv by se dalo očekávat, že generace Z nebude mít o pečení zájem, opak je pravdou. Tato věková skupina peče nejčastěji 1-2 x měsíčně, přičemž v Moravskoslezském kraji dokonce pečou muži 2x častěji než ženy.
60 % dotázaných Čechů raději peče o samotě, kdy mají možnost se soustředit a relaxovat. Jistě nepřekvapí, že v tomto směru převažují ženy. Cca čtvrtina (26 %) peče s partnerem a to nejčastěji, když nám je 40+. Před tím a potom už četnost společného míchání těsta ztrácí na atraktivitě. Nicméně v kategorii 60+ stále pětina lidí preferuje pečení jako společnou aktivitu. Hned 14 % respondentů uvedlo, že peče nejraději společně s dětmi. Mají to tak sice o něco náročnější, ale také jde o příležitost, jak vytvořit vzpomínky a naučit děti základům vaření i trpělivosti.
60 % dotázaných Čechů raději peče o samotě, kdy mají možnost se soustředit a relaxovat. Jistě nepřekvapí, že v tomto směru převažují ženy. Cca čtvrtina (26 %) peče s partnerem a to nejčastěji, když nám je 40+. Před tím a potom už četnost společného míchání těsta ztrácí na atraktivitě. Nicméně v kategorii 60+ stále pětina lidí preferuje pečení jako společnou aktivitu. Hned 14 % respondentů uvedlo, že peče nejraději společně s dětmi. Mají to tak sice o něco náročnější, ale také jde o příležitost, jak vytvořit vzpomínky a naučit děti základům vaření i trpělivosti.
Pečení je snazší díky digitálním vychytávkám
Co stojí za některými překvapivými zjištěními? Podle značky Sencor hraje roli technologický vývoj. Dnešní kuchyňští roboti či šlehače jsou jednodušší na ovládání, mají řadu digitálních vychytávek a také bezpečnostní prvky, díky nimž se nemusí rodiče bát vzít k pečení i malé pomocníky.
„Pečení v Česku stále patří k oblíbeným aktivitám, ale jeho podoba se mění. Jsme rádi, že muži se do pečení zapojují stále více, a těší nás, že naše produkty pomáhají nejen ženám, ale i moderním mužům, aby si pečení užívali,“ říká Lucie Králová, produktová manažerka značky Sencor. „Napomáhá k tomu velké množství kuchyňských pomocníků s vychytanými digitálními funkcemi, které usnadňují práci a tím se stávají atraktivními i pro velkou část mužské populace.“
Sběr dat průzkumu byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na vzorku 1 050 respondentů.
Značka SENCOR je synonymem pro spolehlivou spotřební elektroniku, která do každé domácnosti přináší nejen praktické spotřebiče, ale i chytré pomocníky, kteří překvapí svými schopnostmi a zpříjemní každodenní život. Všechny spotřebiče vynikají vyváženým poměrem mezi atraktivní cenou, kvalitou, moderními technologiemi a designem.
SENCOR je globálně rostoucí značkou, která působí v 60 zemích světa. Její historie sahá až do roku 1969, kdy byla založena v Japonsku. V devadesátých letech přešla pod evropské vedení a doma je v Praze, kde sídlí i vývojové centrum se špičkovými odborníky, kteří pracují na vývoji spotřebičů a jejich designu. www.sencor.cz
Kontakt pro média
Hana Doležalová
tel. 605 970 238
hana.dolezalova@presscode.cz
„Pečení v Česku stále patří k oblíbeným aktivitám, ale jeho podoba se mění. Jsme rádi, že muži se do pečení zapojují stále více, a těší nás, že naše produkty pomáhají nejen ženám, ale i moderním mužům, aby si pečení užívali,“ říká Lucie Králová, produktová manažerka značky Sencor. „Napomáhá k tomu velké množství kuchyňských pomocníků s vychytanými digitálními funkcemi, které usnadňují práci a tím se stávají atraktivními i pro velkou část mužské populace.“
Sběr dat průzkumu byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na vzorku 1 050 respondentů.
Značka SENCOR je synonymem pro spolehlivou spotřební elektroniku, která do každé domácnosti přináší nejen praktické spotřebiče, ale i chytré pomocníky, kteří překvapí svými schopnostmi a zpříjemní každodenní život. Všechny spotřebiče vynikají vyváženým poměrem mezi atraktivní cenou, kvalitou, moderními technologiemi a designem.
SENCOR je globálně rostoucí značkou, která působí v 60 zemích světa. Její historie sahá až do roku 1969, kdy byla založena v Japonsku. V devadesátých letech přešla pod evropské vedení a doma je v Praze, kde sídlí i vývojové centrum se špičkovými odborníky, kteří pracují na vývoji spotřebičů a jejich designu. www.sencor.cz
Kontakt pro média
Hana Doležalová
tel. 605 970 238
hana.dolezalova@presscode.cz
ostatní tiskové zprávy
Pohodlí a zdravé prostředí v hlavní roli
Zima je tady, dny jsou krátké, mráz za okny. Právě teď je čas zajistit si...
Dobrodružství na horách stylově
Zima volá! Lyže na rameno, snowboard pod paži a hurá za dobrodružstvím! Ale...
Opřete péči o vaše zdraví o přesná data
Nový rok, nové výzvy a nová předsevzetí! Pokud jste se i vy rozhodli vzít své...
Vyzrajte na chřipku
Sezóna chřipek a nachlazení je tu. A to nejlepší, co můžete pro své zdraví...
Nový rok – nový začátek – nové já s chytrými pomocníky
S příchodem nového roku přichází i chuť na změnu. Ať už jde o shazování...
Nová generace sluchátek Sencor: špičkové technologie pro přehrávání hudby, podcastů i pohádek
Sencor představuje zbrusu novou generaci sluchátek, která potěší dětské i...