Najít prodejce
DOPRAVA ZDARMA NAD 1000 KČ

Tištěné kuchařky vs internet? U pečení jasně vyhrává online svět

Tištěné kuchařky vs internet? U pečení jasně vyhrává online svět
Inspirace na pár kliknutí, nebo léty ověřené kuchařky, které se často dědí mezi generacemi? Češi mají jasno: 70 % z nich hledá při pečení inspiraci na internetu, jen pětina respondentů podle průzkumu výrobce domácích spotřebičů a spotřební elektroniky Sencor dává přednost listování v kuchařské knize. Pokud je na ale na stole téma inspirace, s přehledem vyhrávají prověřené recepty nad velkými experimenty.
I když známé osobnosti kuchařského světa i influenceři vydávají jednu tištěnou kuchařku za druhou, jako zdroj inspirace jednoznačně vyhrává internet. 70 % Čechů totiž hledá recepty v online světě.  Přibližně třetina respondentů (34 %) se při vaření či pečení inspiruje u přátel a rodiny. Vzájemné sdílení receptů, nápadů a zkušeností je tedy stále populární a ukazuje, že osobní doporučení mají mezi Čechy své nezastupitelné místo.
 



Jak jsou na tom klasické kuchařky, které se dřív předávaly jako rodinné zlato? Stále jim při inspiraci dává přednost až pětina respondentů (20 %). A to dokonce i před sledování influencerů či kuchařů na sociálních sítích (11 %).  Nejmenším zdrojem inspirace, dost možná překvapivě, s pouhými 6 % je čerpání inspirace na recepty v televizních pořadech. Ty jsou tak sice divácky oblíbené, ale dost možná je prezentovaná gastronomie nad síly domácích pekařů či pekařek.

Ať už jde o recepty z internetu nebo od známých, důležitá je i chuť experimentovat a zkoušet něco nového. A v tomto směru přináší průzkum kruté zjištění: v 60 % případů se lidí rozhodnou proto to, co už mají dobře vyzkoušené a pečou opakovaně. Zkrátka zvyk je zvyk.
Plneni-1.jpg


„Kuchařky na papíře mají své kouzlo a lidé si je rádi prohlíží, vybírají podle obrázků a prolistovávají. Navíc je snadné položit je na linku a nemusíte řešit obrazovku, která se neustále vypíná,“ říká Lucie Králová, produktová manažerka značky Sencor. „Na druhou stranu s mobilem v ruce žijeme víc a víc a je logické, že se mění i naše způsoby při tak tradiční věci jak pečení. A nemusí to být jen o zdroji inspirace - online recepty nabízí i kalorické hodnoty, rychlé propočty porcí a díky umělé inteligenci i možnost naklikat si, co mám v lednici nebo ve spíži a vařit či péct podle toho.“

Sběr dat průzkumu byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na vzorku 1 050 respondentů.




Značka SENCOR je synonymem pro spolehlivou spotřební elektroniku, která do každé domácnosti přináší nejen praktické spotřebiče, ale i chytré pomocníky, kteří překvapí svými schopnostmi a zpříjemní každodenní život. Všechny spotřebiče vynikají vyváženým poměrem mezi atraktivní cenou, kvalitou, moderními technologiemi a designem.  
SENCOR je globálně rostoucí značkou, která působí v 60 zemích světa. Její historie sahá až do roku 1969, kdy byla založena v Japonsku. V devadesátých letech přešla pod evropské vedení a doma je v Praze, kde sídlí i vývojové centrum se špičkovými odborníky, kteří pracují na vývoji spotřebičů a jejich designu. www.sencor.cz


Kontakt pro média
Hana Doležalová
tel. 605 970 238
hana.dolezalova@presscode.cz
Zrušit
máte v porovnávání -
Porovnat